Edgar Grigoryan

Biyografi:
1977 yýlýnda Erivan, Ermenistan'da doðdu
1995-2001 P. Terlemezyan Erivan Devlet Sanat Koleji'nde okudu
1996-1998 Ermenistan'da askerlik görevini yerine getirdi
2003-2009 Erivan Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde (Yüksek Lisans) okudu

Ödüller:
2009 En iyi Yüksek Lisans (MFA) bitirme projesi için Ara Sarkisyan ödülü

Kiþisel Sergiler:
2022 Makine Bizi Yensin (Let the Machine Defeat Us), Ermeni Çaðdaþ Deneysel Sanat Merkezi, Erivan, Ermenistan
2021 boyut H (dimension H), Ermenistan Mühendislik Haftasý 2021, Erivan, Ermenistan
2009 Komedi Artý Eksi (Comedy Plus Minus), Alber and Toveh Boyajyan Gallery, Erivan, Ermenistan

Karma Sergiler:
2022 Formun Krizi (The Crisis of Form), 26. Alternatif Sanat Festivali, Ermeni Çaðdaþ Deneysel Sanat Merkezi, Erivan, Ermenistan
2019 Style Gallery’de grafik sergisi, Gümrü, Ermenistan
2019 Kuveyt'te Ermeni Çaðdaþ Sanatý Kutlamasý (Celebration of Armenian Contemporary Art in Kuwait), Gala Sanat Galerisi küratörlüðünde, Kuveyt
2019 Ermeni Çaðdaþ Sanatý (Armenian Contemporary Art), Gala Sanat Galerisi, Erivan, Ermenistan
2018 Ermenistan Sanatçýlar Birliði'nde Yýllýk Cumhuriyet sergisi, Erivan, Ermenistan
2014 Geleceði Hayal Etmek (Imagining the Future), 18. Alternatif Sanat Festivali, Ermeni Çaðdaþ Deneysel Sanat Merkezi, Erivan, Ermenistan
2009 Yýllýk Cumhuriyet sergisi, Ermenistan Sanatçýlar Birliði, Erivan, Ermenistan
2007 Ýki Sanatçý Sergisi (Two Artists Exhibition), Alber ve Toveh Boyajyan Gallery, Erivan, Ermenistan


Edgar Grigoryan 1977 yýlýnda Erivan, Ermenistan'da doðdu. 1995-2001 yýllarý arasýnda P. Terlemezyan Erivan Devlet Sanat Koleji'nde okudu. 2003 yýlýnda Erivan Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde eðitim görmeye baþladý ve 2009 yýlýnda En Ýyi Yüksek Lisans (MFA) bitirme projesi için Ara Sarkisyan ödülü’nü alarak mezun oldu.

Grigoryan’ýn eserleri 2007 senesinden bu yana birçok karma sergide yer aldý. Sanatçý 2009 yýlýnda “Komedi Artý Eksi (Comedy Plus Minus)” isimli ilk kiþisel sergisini Erivan’da açtý. Sanatçý, “boyut H (dimension H)“ isimli ikinci kiþisel sergisini 2021 yýlýnda ve “Makine Bizi Yensin (Let the Machine Defeat Us)” isimli üçüncü kiþisel sergisini ise 2022 yýlýnda gerçekleþtirdi.

Sanatýn, sanatçý ile hayatýn gerçekleri arasýndaki bir diyalog olduðuna inanan Edgar Girgoryan’ýn iþleri içe dönüktür. Keza, Grigoryan dünyayý tanýmanýn önce insanýn kendini tanýmasýyla baþladýðý düþüncesindedir. Sanatçýnýn karýþýk teknikle ürettiði heykellerinde bulunmuþ veya atýk malzemeleri sýklýkla kullandýðýný görüyoruz. Tüketimin bir hayli arttýðý günümüzde insanlýðýn oluþturduðu devasa çöp yýðýnlarýný faydalý bir amaç için kullanmanýn deðerini farkeden Grigoryan, bu atýk malzemelerle çalýþarak fikirlerini hayata geçirmek üzere yeni þekiller keþfediyor. Bu yaklaþýmý sebebiyle “Junk Art” veya “Arte Povera” olarak adlandýrabileceðimiz Grigoryan’ýn eserleri sanatýn herhangi bir sorununu çözmese de gündelik malzemelerden ustalýkla dönüþtürdüðü heykellerini sanatsal bir þekilde yaratarak bunlar üzerinden insan ve yaþam arasýnda yeni bir sanat diyaloðu oluþturmayý amaçlýyor.


Sanatçý Beyaný:
Sanat, sanatçý ile hayatýn gerçekleri arasýndaki bir diyalogdur. Bu diyalog her zaman karþýlýklý bir anlayýþa yol açmaz. Ve ancak yol açtýðý zaman, gerçek bir sanat eseri doðabilir. Benim için dünyayý tanýmak kendimi tanýmakla baþlar ve belki de bu yüzden iþlerim içe dönüktür. Sanatýn, dünün, bugünün ve bir ölçüde de yarýnýn insanýyla buluþabileceði tek duygu potasý olduðuna inanýyorum. Sanatýn medeniyetler ve insan yaþamý üzerindeki muazzam etkisi aþikâr, bu yüzden kendinizi buna açmanýzý rica ediyorum.